Saturday, January 29, 2011

hEy kud0..Epy bdAy................

Assalamualaikum.......~

khAs untokmu 'kud0 ibnu Ali.......'

::::: kau engineer terhebat :::::  
~serba putih kamu~



Telah tiba saat waktu kau tinggalkan kami

Kerana takdir Yang Maha Esa telah menetapkan

Sedih rasanya hati ini bila mengenangkan
Kau sahabatku kau teman sejati



Tulus ikhlasmu luhur budimu

Bagai tiada pengganti
Senyum tawamu juga katamu
Menghiburkan kami
Memori indah kita bersama
Terus bersemadi
Kau sahabatku kau teman sejati



Sudah ditakdirkan kau pergi dulu

Di saat kau masih diperlukan
Tuhan lebih menyayangi dirimu
Ku pasrah di atas kehendak Yang Esa



Ya Allah

Tempatkannya di tempat yang mulia
Tempat yang diKau janjikan nikmat
Untuk hambaMu



Sahabatku

Akan kuteruskan perjuangan ini
Walau kutahu kau tiada di sisi



Perjuangan kita masih jauh beribu batu

Selagi roh masih di jasad hidup diteruskan
Sedih rasa hati ini mengenangkan dikau
Bagai semalam kau bersama kami



Moga amanlah dan bahgia dikau di sana

Setangkai doa juga Fatihah terus kukirimkan
Moga di sana kau bersama para solihin
Kau sahabatku kau teman sejati



Telah tiba saat waktu kau tinggalkan kami

Kerana takdir Yang Maha Esa telah menetapkan
Sedih rasanya hati ini bila mengenangkan
Kau sahabatku kau teman sejati



sayang sangat kat motor..sampai 'pergi' pon tyme dengan moto...
takpe syuk..ustaz kat maktab ade kate, mangsa kemalangan dikira 'syahid kecil'
moga dirimu syahid syuk.. ^_^

~ hanya tinggal kenangan ~

<<<< syukri ali - kudo ibnu ali - bang chik >>>>


:::: huzai and sara ::::


maaf........kadang-kadang hanya dapat berikan sedikit kasih sayang buat adik-adikmu.......
insya Allah aku and kawan-kawan akan cuba membantu apa yang termampu buat mereka..


























.................kami akan sentiasa mengingati sahabat sepertimu........... :)
hanya yassin dan al-fatihah hadiah dari kami di hari lahirmu
moga tenang kau di sana...

SYUKRI ALI
30 JANUARI 1991 - 14 DISEMBER 2010

38 comments:

mR.sYaH said...

selamat hari lahir syuk..

kepergian dia mmg terasa sangat2.. rasa macam baru semalam aku dgn dia sama2 tgk citer jepun..

dia mmg klaka dan selalu buat org ketawa.. moga dia ditempatkan dalam kalangan orang2 yang beriman.. amin..

princess laila said...

mR. sYah : amin Ya Rabb..
btol3! suka buat org ktawa..huhu~

p/s : knal gak ea?

MataHati @ MH said...

walaupun jasad dah terkubur tapi kenangan tetap segar dlm ingatan... ;)

mR.sYaH said...

syuk ni bekas roomate aku sem lepas... tak sangka dia pergi macam tu jer.. tapi nak buat macam manakan ajal maut itu rahsia Allah.. kita hanya mampu mendoakan yang terbaik utk sahabat kita itu..

ijatnuar87 said...

ajal maut ditangan tuhan...moga kita yang masih hidup ni sentiasa mendoakan kebahagiaan dier disana...al fatihah

princess laila said...

Mata Hati @ MH : i'Allah akn sentiasa segar d ingatn.. :)

princess laila said...

mR. sYah : wat..?! masya Allah. keciknya dunia. jd awk lah y makcik arwah dok tanye dtg ke tak ari tuh.. tp sy mne lah knal awk plak kn..huhu~
mesti bnyk knangn ngn arwah kan. laila,tyme arwah idop,xde sgt ckap pasal dier. tp bila da xde. sikit2 arwah. sikit2 arwah. beselah. bila da xde bru nak dkenang~

princess laila said...

ijatnuar : i'Allah...thanx yah senior! m0ga kita smua dpanjangkan umur dalm redhaNya :)

shizuka said...

moga dia tenang disana:)

alfatihah.

iekasub said...

wahh~~sob3..semoga syuk ditempatkan di kalangan orang2 yang beriman..

saraly said...

abg chik ='(

princess laila said...

shizuka : mudah-mudahan..amin..~

princess laila said...

iekasub : thanx akk.. :) amin Ya Rabb~

princess laila said...

saraly : sara........jgn sdey yer..bng chik mesti epy kt sane..insya Allah :)

mie said...

alfatihah!!
moga rohnya tenang disana...

Cik TeN10 said...

sedih je bca entry awk ni

secebis doa ku kirimkan .. semoga beliau ditempatkan bersama golongan org2 yg beriman .. amin ..insyaAllah

princess laila said...

cik Ten10 : amin Ya Rabb.timekasey yer..~ dier kawan y baek :)

princess laila said...

mie : amin~ al-fatihah :)

Abg.Syuk said...

Al fatihah. Semoga beliau ditempatkan bersama orang yang beriman

Raji berkata said...

sedihnya baca T.T
semoga dia ditempatkan di tempat org2 yg beriman
amin

Prince Halilintar said...

Al-Fatihah kepada sahabat laila..mesti die sahabat yg baek kan..semoga pemergiannya dapat kite kuatkan iman supaya ajal maut tak kire waktu dan mase..

KUREKURE COMEL said...

sedihnye.....semoga arwah ditempatkan dikalangan org beriman....

princess laila said...

Abg Syuk
&
Raji

...amin Ya Rabb..mudah2an :)
timekasey yerk :) .....

princess laila said...

Prince : yup. dy memng kawan y baek. abg y baek. ank y baek. tp syg..bnyk citer dy y laila tau lpas dy da tade. tp xpe. i'Allah ad hikmah sume nih jd kn.. :)

princess laila said...

kurekure comel : amin..i'Allah. mudah2an. timekaseh yer :)

nur aisya humaira said...

Sedihnye lagu ni...alfatihah untuk beliau..

iera said...

Al - fatihah..tak dapat nk kata ape2..cume doa yg dapat dihadiahkan kepada arwah.

Kopak Otak said...

al fatihah.
moga roh arwah dicucuri rahmat, insyaAllah.

khaifaiz said...

Semago syuk ditempatkan dikalangan orang2 yg beriman

dya adriza said...

laila.. sedih...

princess laila said...

nu aisya humaira : humm.timekasey yer =)

princess laila said...

iera : timekasey sgt2~ :)) tuhb p0n da sgt baek..n_n

princess laila said...

kopak otak
&
khaifaiz

= i'Allah..timekaseh yer :)) sgt2 hargai ksudian kamu2 :))

princess laila said...

dya adriza : aku p0n......air mata jatoh lagi weh t0k s'0rg shabat sbaek dy.....sgt2 rasa khilangan.. :(

dya adriza said...

laila..aku fhm apa yg ko rasa. tp, kita x leh meratap pemergian dia. nanti msti dia sedih tgk ko ngs2.. jgn sedih2 tau =(.. update la blog. mn tau ko leh lupa kesedihan tu..

fariSHaHuSna said...

trsnth saye mmbc coretn akak lg2 lirik2 lg hijaz yg mmg trksn sngt,,
al-fatihah buat arwah dan hopefully akak sudi folow blog saye..

princess laila said...

farishahusna : humm.coretan tuh ta sbrape..
bnding dgn prasaan akk n kwan2 lain khilangn sahabt y baek.. family arwah lg lah..tp Allah lbey sygkn dier..~

dik..akk 4llow! : maaf tw. akk ta jmpe blog awk sblm nih..hee~

fariSHaHuSna said...

kak thnx sudi flw...
syg akak lbey,,
hiii!!