Thursday, December 16, 2010

::::::::::: MOGA KAU TENANG DI PUSARA ::::::::::

Assalamualaikum.

Saat mata aku terbuka pagi tadi.
aku amat berharap apa yang berlaku beberapa jam sebelum itu semuanya adalah mimpi.
aku sememangnya bermimpi! aku turut serta dalam majlis pengurusan jenazah.........
jenazah.....jenazah SYUKRI...!!!

Astaghfirullahal'azim..
memang btol itu mimpi. mimpi semata-mata.
tapi...... yang berlaku sebelum mimpi itu sememangnya kenyataan.
Kenyataan laila...

Ya Allah...!
berat rasa hati. begitu pantas dia meninggalkan kami.
aku tidak tahu bagaimana untuk memberikan semangat kepada keluarganya.
Sedangkan rakan-rakannya turut menangisi.

Tanah Perkuburan Kampung Sg. Penchala.
Moga ko tenang syuk....

kata-kata ummi zaiton (bonda arwah) masih segar diingatan

laila : ummi.........(menghulurkan tangan)

ummi : maafkan ummi. ini kawan syuk ke? ummi tak brape ingat.

laila : haah ummi. 3 taun dah sekelas ngan dia masa kat skolah rawang dulu.

ummi : ohh..sape name yer. ummi tak bape nak cam.maaf yer.

mula-mula cam taknak gtau nama. mesti ummi tak kenal.tulah dulu tak penah nak kenal-kenal. just kenal daripada sarah jek. tapi aku sebut gak nama sebab dah ditanya...

laila : laila ummi....

ummi zaiton yang tadi sudah berhenti mengalir air matanya sepanjang duduk kembali sebak. Suaranya sangat-sangat meruntun hati. Aku dipeluk sekali lagi dengan kuat.

ummi : Ya Allah. ini ke laila? laila. ummi da lama nak kenal laila. hari nih baru dapat jumpa.

aku mula teringatkan Huzaifi dan sarah yang sudah aku anggap seperti adik aku sendiri. Aku tau mereka selalu berkongsi cerita.

laila : haah. nih laila ummi. ummi,laila memang sukakan keluarga ummi. baek-baek semuanya. laila suka!  kadang-kadang, laila macam rasa nak sangat duduk dengan keluarga ummi.

Ummi : Ya Allah..laila..syuk salu citer pasal laila. dia memang salu citer pasal laila.

Ya Allah....! betapa terharunya aku. tak sangka sangat-sangat. Dalam aku rapat ngan adik-adik arwah, arwah pon ade jugak bercerita pasal aku. Selama nih ingatkan arwah tak ambik peduli aku rapat ngan adik-adiknya. Sampai bday pak cik Ali pon aku wish (atas permintaan sarah sendiri). Daripada cara ummi Zaiton memelukku, seakan-akan aku sangat disenangi. Keluarga mereka sangat-sangat mulia. Aku bangga dapat mengenali keluarga bahagia seperti mereka. 

Dan.....
Aku harap......
kebahagiaan mereka berpanjangan walaupun dengan kehilangan seorang yang sangat mereka sayangi.
Moga pakcik Ali, Ummi Zaiton, Qushairi, Huzaifi dan Sarah diberikan kekuatan tok hadapi dugaan ini.
Semoga juga arwah dihimpunkan bersama orang-orang yang beriman. Amin Ya Rabb~

kitorang orang last tadi.
Memang saja nak teman ko syuk.
insya-Allah. kitorang akan salu doakan ko syuk..

"Pertemuan kita di suatu hari
menitipkan ukhwah yang sejati
Bersyukur ku ke hadrat Illahi
di atas jalinan yang suci....."

- thanx 4 all of our memory -

assalamulaikum

p/s : saya ada pict arwah yang nampak berseri ketika dikapankan. maaf mungkin ada yang tak menyenangi. Tapi ini atas permintaan sahabat-sahabat diperantauan yang sangat2 nak tengok wajah arwah. Tapi, bagi ssiapa yang tak dapat@sempat dan ingin melihat wajah arwah juga, boleh tinggalkan pesanan kat shotbox Princess Laila beserta emel. kat fb pon boleh. i'Allah i'll send u that pict.
dengan syarat, sentiasalah doakan arwah moga bersama orang-orang beriman. 

10 comments:

Abdul Mu'in Bin Mukhni said...

laila. mau gamba arwah,.
hanta kt inbox facebook lai. :(

Thahar said...

Aku sekali. thefilsuf@gmail.com

princess laila said...

finished! :)

fadzil said...

laila..aku nk gak pic arwah..
fadzil_jpp09@Yahoo.com

princess laila said...

dah! :))

fariSHaHuSna said...

assalamualaikum,,
kak laila menarik coretan akak..
kalau diberi izin saya juga kepingin gmbr arwah..

princess laila said...

waalaikumussalam.. :))
farisha..maaf sgt yer!
akk ta prasan ade comment dr farisha.. :)
2la..baru2 gi kan dlm dunia blog. thanx yah! t akk send pict arwah :)

Qamaruddin Fauzi said...

aku.
qamaruddin2009@gmail.com

Qamaruddin Fauzi said...

aku.
qamaruddin2009@gmail.com

BlueBeRRy said...

nk jugak lai...
fnawwar@yahoo.com